Her aracın 4 lastiğinin rot ayarı düzgün olarak yapılmış olmalıdır. Ayarsız lastikler yönlendirme problemlerine, sürücünün yorulmasına ve erken ve düzensiz lastik aşınmasına neden olarak, aracın doğal devinimini engelleyecektir.
En basit olarak, rot ayarı, lastiklerin aracın geometrik merkez çizgisiyle ilişki halinde ilerlediğinden emin olmak için, aracın tekerlek açılarının ayarlanmasıdır. Her tekerlek otomobil imalatçısının belirlediği, kendi dinamik açılarına (kamber, kaster, yere basış) sahiptir.
Bir aracın rot ayarının bozulduğunun en bilinen belirtileri, hızlı ya da düzensiz sırt aşınması ve aracın düz yoldan çekmesi ya da sürüklenmesidir. Aracınızda bu türden sorunlar yaşıyorsanız, büyük ihtimalle lastiklerinizin rot ayarı düzgün değildir. Bu durumda rot ayarınızın modern bilgisayar yardımlı rot ayar ekipmanı kullanan bir uzman tarafından kontrol edilmesini öneririz. Bugün birçok lastik ve araç servisi bu tür gelişmiş donanıma sahiptir ve rot ayar hizmetleri sunmaktadır.
En iyi rot ayarı, dört aks için yapılan ayardır. Bu çeşit rot ayarı için teknisyen her dört lastiğin üzerine bir alet yerleştirecek ve aracın dört tekerlek üzerindeki dinamiğini ölçecektir. Bugün, birçok araç ayarlanabilir arka rot düzenlerine sahiptir. Dört aks ayarı, arka rot ayarı olmayan araçlarda bile, teknisyenin arka tarafın tekerlek aralığından kaynaklanan sorunlarını saptamasına ve bu sorunları, önde ayarlamalar yaparak telafi etmesine olanak verir. Sadece ön tekerleklerin merkez çizgisiyle hizalandığı, iki tekerlek rot ayarı, artık kullanılmamaktır.